Küresel ticaretin en kritik geçiş noktalarından biri olan Hürmüz Boğazı'nda, bölgedeki jeopolitik gerilimler nedeniyle güvenlik önlemleri üst seviyeye çıkarıldı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, yaşanan sıcak gelişmelerin ardından Türk sahipli gemilerin bölgedeki hareketliliğine ilişkin önemli açıklamalarda bulundu.
Güvenli Geçişler ve Bekleyen Filo
Bakan Uraloğlu'nun paylaştığı verilere göre, ABD ve İran arasındaki gerilimin tırmanışa geçtiği süreçten bu yana 11 Türk sahipli gemi, gerekli güvenlik prosedürlerini tamamlayarak Hürmüz Boğazı'ndan başarıyla geçiş yaptı ve körfez sularından ayrıldı. Bakanlık, bölgedeki ticari akışın kesintiye uğramaması adına yakından takipte olduklarını vurguladı.
- Toplam geçiş yapan gemi sayısı: 11
- Beklemede olan gemi sayısı: 7
- Stratejik öncelik: Mürettebat güvenliği ve ticari süreklilik
Şu an itibarıyla 7 geminin ise bölgedeki güvenlik durumu nedeniyle bekleme sürecinde olduğu belirtildi. Bakanlık, bölgedeki risk faktörlerini anlık olarak analiz ederek, Türk bayraklı ve Türk sahipli gemilerin güvenli seyri için uluslararası otoritelerle koordineli bir çalışma yürüttüklerini ifade etti.